Ágó és bandája

A világ legjobb floorball csapatának - mely tévedésből 2010 tavaszán kiesett a magyar másodosztályba - élete és dicsőséges újjászületésének története a kulisszákon innen és túl a bukástól az örök fényig! Valóság-show és sci-fi egyben, ahol bármilyen egyezés a valósággal koránt sem a véletlen műve!

Egy kis útbaigazítás

Ha nem tudod mi a floorball, akkor csússzon be neked van Bommel kattints ide.

Ha baromi hivatalos dolgokat akarsz olvasni a klubbról, akkor nyargalj el a hivatalos honlapra.

Ha nem tudod kik vagyunk mi, akkor olvasd végig az egész oldalt, de leginkább kezd az elején.

Ha pedig mindenképpen frankóra kapcsolatba akarsz lépni velünk, akkor kommentelj, vagy dobj egy mailt a maverick indamail-re, ahonnan a megfelelő helyre továbbítjuk a motyót, de legfőképpen gyere ki egy meccsünkre! / Kartal, Zsivóczky Gyula Sportcsarnok, Iskola tér 3./

Facebook oldal

Következő Bajnoki

Veszprém Lizards – Neumann-Kartal FSE

2010.09.05. 12:30

 

Veszprém, Stadion Sportcsarnok

Wartha V. u. 1-3.

A hét izéi...

A hét szavazása: 

Utolsó kommentek

Friss topikok

Egyszerűen rajongunk a "Special One"-ért, akit korunk legeslegnagyobb edzőjének tartunk, mivel az és kész! Éppen ezért nem mulasztjuk el az alkalmat, hogy egy önbizalomtól duzzadó, tanulságos riportot megosszunk a nagyérdeművel a madridista.hu-ról idekoppintva, mert ezzel a felfogással nagyban tudunk azonosulni:

José Mourinho hosszabb interjút adott az AS-nek, melyben elárulta, hogy a Portóval és az Interrel se tudott nyerni az első meccsén, mégis sikerült több trófeát is begyűjtenie. 

Több mint 48 óra telt el és a madridisták még mindig csalódottak a mallorcai bemutatkozás miatt.

"Nézzék, mondok valamit a babonásoknak. Az én szezonjaim mindig döntetlennel kezdődtek a Portónál és az Internél is. A Portónál utána négy címet nyertem, az Internél először kettőt, majd másik hármat a következő szezonban. Ez nem a kezdete valaminek, ez a vége. Én nem tartom drámának az első fordulóban elért döntetlent. Már elmondtam a Mallorcára utazás előtti sajtótájékoztatón is. Ennek a meccsnek a megnyerése nem szükséges mindenképpen ahhoz, hogy egy jó szezont prdukáljunk. Én nem vagyok álszent és természetesen meg akartam nyerni az első meccset."

Nem csalódott a történtek miatt?

"Az első meccsek mindig furák. A Bayern kikapott most hétvégén, az Inter döntetlent játszott, a Juventus is kikapott. A Manchester leikszelt a Fulhammel, a Manchester City pedig szintén alulmaradt. Nem vígasztal más veresége, de ezek az eredmények normálisak a kezdetekkor. Természetesen nem vagyok babonás, mert csak a valósban hiszek és tudom, hogy a jövő sohasem egy meccstől függ."

Akkor beszéljen a valóságról.

"Nézze, én edző vagyok, nem pedig Harry Potter. Ő varázsló, de a valóságban nem létezik a mágia. Nem hiszek benne. A mágikus dolgok csak kitalációk, én pedig a futballban élek, ami valóság. Csak pár hónapja vagyok itt a Madridnál és csak negyven edzésünk volt. Tudják hány edzésen volt itt mindenki, az új igazolásokat is beleértve? Kevesebb, mint tízen. Megismétlem. Kevesebb, mint tízen. Még rengeteg edzésre van szükségünk. Ezért a legegyszerűbb az lett volna számomra, ha nem változtatok semmin. Úgy játszani, ahogy tavaly játszottunk, és megtartani azt a szerkezetet. Úgy sokkal könnyebb lett volna a szezonkezdés, de hamis képet adott volna. Nem ez az amit én csinálni akarok, egyáltalán nem az."

Miben lehetett érezni Mourinho kezét Mallorcán?

Mourinho

"Amikor egy csapat nincs a csúcson, két fontos dolog van. Először is, hogy jól védekezzen. Könnyebb jól védekezni, mint jól támadni, egyszerűbb megszervezni. Mallorcán jól védekeztünk. Az első félidőben csak egy kapuralövésük volt, egyenesen Casillas kezeibe, a másodikban pedig egy távoli próbálkozáson, és egy fejesen kívűl nem volt semmi. Elmondom mégegyszer. Amikor egy csapat nincs a csúcson két vagy három helyzetet alakít ki. A Madridnak hány lehetősége volt Mallorcán? Hét vagy nyolc. Túl sok lehetőségünk is volt a szezon elejéhez képest, egy olyan csapat számára, amely még csak most alakul. Az ilyen helyzeteket be kell verni és mi ezt nem tettük meg. Pedig nem Arbeloa vagy Carvalho volt a kapussal szemben… Cristiano, Higuaín, Özil vagy Benzema, akiknek elvileg ez lenne a dolguk." 

Özilt leszámítva, a másik három egy olyan támadósort vezetett, amely 102 gólt szerzett.

"Ez az amiért nem is hibáztatom őket. Valamelyik helyzetnek be kellett volna mennie. Sose hibáztatom a játékosaimat, ha kihagynak egy helyzetet, vagy a kapusokat ha egyszer hibáznak, de most rengeteg lehetőség maradt ki. Az lett volna a normális, ha egy bemegy, megnyered a meccset, felszállsz a gépre és három ponttal távozol. Így most önök is és a klub környezetében is nyugodtak lennének. A győzelem meggátolja a kritikákat. Nem olvastam, de biztos azt mondták, hogy a meccs embere Aouate volt. Innentől kezdve nincs mit hozzátennem."

Khedira és Özil miért a padon kezdett? Meglepő volt a döntése azok után, hogy ezt a két igazolást kifejezetten kérte a klubtól…

"A németek élete nem egyszerű. Egyáltalán nem beszélnek spanyolul. Csak annyit tudnak, hogy “buenos días” és “hola”. A munka amit a pályán csinálunk intenzív, még szerencse, hogy van egy asszisztensem, aki valamennyire tud németül és lefordítja az utasításaimat. De nem jut el egyszerűen úgy hozzájuk az üzenet, ahogy azt én szeretném. Továbbá, a csapat közösségi élete nulla a számukra. Khedira Özillel él, Özil meg Khedirával. Angolul se beszélnek jól. Egy picivel jobban beszélik, mint a spanyolt, de ez így nagyon nehéz. Türelem, időt kell adni nekik."

Lassnak nagyon jól ment. Néhány hónapja úgy tűnt, mintha nem is lenne a csapatban, most meg önnel ‘abszolút kezdőjátékos’.

"Lass egy fontos játékos a keret számára. Sok poszton tud játszni és ezt mindig tényleges alázattal teszi. Hasznos játékos, aki miatt támadóbbá válhatunk, ha akarunk, berakva őt jobb védőnek, mert jobban támad, mint az inkább védekező Arbeloa. Lass középpályás. Volt olyan idő, amikor, ha más játékosok jöttek volna, Lass lehet, hogy eladó listára került volna, de a klub és én egyetértünk abban, hogy korban és minőségben is a Madridnak való játékos."

Mi győzte meg a Madridba jövetelről, azok után, hogy az Internél ön volt a “Midas király”?

"Ha kényelmes helyzetben akartam volna maradni, folytattam volna az Internél. BL-győztesként egy olyan csapattal, amely két év alatt mindent megnyert, a Világkupára és két Szuperkupára készül, életbiztosítás lett volna a további címek elhódítására. De én a nehezebb utat választottam és Madridba jöttem, ahol egy stabil alapot kell építeni, amely Mourinhoval, vagy valaki mással címeket nyer majd. A legfontosabb, hogy a klub megtalálja az állandóságot és stabilitást. Ez talán önök miatt is van, utalva a sajtóra, és a szurkolók miatt." 

Magyarázza meg.

"Az én edzői profilom más, mint az elmúlt évek Real Madrid edzőié. Ha itt rosszul mennek a dolgok és mennem kell, másnap már lesz új csapatom. És itt nem a Gavára, vagy a Palmeirasra gondolok. Megint a világ legjobb klubjai közül az egyik várna rám. Ez a személyes stabilitás mondatja azt velem, hogy azt mondjam, én vagyok az ideális személy a Madrid számára, mert én nem félek semmitől. A Madridnak stabilitásra van szüksége, én pedig itt vagyok, hogy megadjam neki. Az eddigi pályafutásom mindent elmond a munkámról.  Nem azt akarom mondani, hogy nem akarok címeket nyerni az első évben, de  nem is ez a fontos. A Madrid sok szempontból futball eszmék ütközése. A rengeteg edzőváltás után stabilitásra van szükség. Még bőven épülőben vagyunk."

Ez látszott Mallorcán is. Talán ott fogalmazódott meg önben az egész.

"Ezzel nem értek egyet. Sok Madrid meccset láttam a múlt szezonban és nem is tudod, hogyan nyerték meg őket. Azért győztek, mert volt valaki aki berúgta a helyzeteket. Mi jó munkát végeztünk Mallorcán, mert hét helyzet kialakításához olyan játékot kell előkészíteni, amivel a kapu előtt lehet maradni. Úgy fejeztük be a meccset, hogy egyszerre a pályán volt Ronaldo, Higuaín, Benzema és Özil. De nem kezhetjük így a meccset, mert még sokat kell dolgoznunk ahhoz, hogy kilencven percen át nagy nyomást gyakoroljunk és a védelmet feltoljuk a középpályára. Az Interrel döntetlent játszottunk az első fordulóban a Sampdoria ellen, Ibra góljával, de nem érdemeltünk többet. Azonban Mallorcán ha valaki is győzelmet érdemelt volna, az a Madrid." 

Hát igen, elmaradt a gól. Lehet, hogy most újra emlékezteti a ‘főnökeit’, hogy a nyár során kért egy csatárt, habár csak Higuaín és Benzema cseréjének.

"Erre már nincs megoldás. Befejeződött az átigazolási szezon, amikor pedig a klub pénzéről és az igazolásokba fektetett összegekről beszélünk, teljes mértékben egyetértek azzal, hogy egy euróval se többet. Emiatt nem lehetek kritikus a vezetőséggel. Velük vagyok e téren. Azzal játszunk amink van és ebben mindenki egyetért. Nem kell ügyet csinálni ebből." 

Mourinho

A jelenlegi csatárai, Raúlt leszámítva, 102 gólt szereztek a múlt szezonban.

"Nekem talán jól jött volna még valaki olyan, akinek olyan tulajdonságai vannak, ami Benzemában és Higuaínban nincs meg. Kértem még egy csatárt, mert félek a sérüléstől. Ha ránéznék a padra, kevés megoldást találnék. Ugyanakkor az is igaz, hogy így nem tudom a meccs elejétől Higuaínt és Benzemát is játszatni, mert ha az egyik megsérül az ötödik percben, nem lesz kit bevinni a helyére, és változtatni kell a csapat szerkezetén. Harmadjára pedig szeretem, ha a játékosok tudják, hogy meg kell harcolni a helyükért. Versengést akarok a csapaton belül. Figyeljék majd meg a versenyt Pepe, Garay és Albiol között, amikor felépülnek." 

Tegnap végül kölcsönadták Drenthét a Hérculesnek és le van zárva a keret. Meg van elégedve?

"Le van zárva. Nem éri meg újra beszélni erről. Ez a csapatom és mindenért harcolni fogunk. Ambiciózusok és a Madrid vagyunk." 

Azért jött ide a Madridhoz, hogy megmutassa, erős kézzel irányít. A fegyelem jól jellemzi a személyiségét és a módszereit.  Guardiola azt mondta, hogy “Itt én parancsolok”. A Madridnál ön parancsol?

"Nem, a Real Madrid futball klubnál Florentino Pérez dirigál. Az öltözőben én parancsolok. Az irodámban is én parancsolok. De a Madrid nem az én öltözőm." 

De ön tudja, hogy Florentino komoly lépéseket tett önért és négy éves szerződést kötöttek. Úgy mutatta be, mintha Mourinho lenne a második mandátumának nagy szerzeménye.

"Én nem így látom. Egy elnök sokkal több, mint egy edző, ugyanúgy, ahogy egy klub is sokkal több, mint egy elnök. Ezért én nagyon kicsi vagyok az elnökhöz és a Real Madridhoz hasonlítva. Azt mondom, hogy az én területemen én parancsolok, mert senki se mondja meg, hogy Joaquínnak vagy Pablonak kell játszania. Senki se fogja megmondani, hogy keveset, vagy sokat kell edzeni, hogy kilenckor legyen az edzés, vagy, hogy 4-3-3-ban kell játszani a 4-2-3-1 helyett. Az én területem az enyém és itt én parancsolok. De a klubnál nagyon kicsi vagyok." 

Ön Florentinoval, vagy Valdanoval beszél többet?

"Ebben az értelemben a tökéletes klubnál minden részleg felelőse nyugodt, problémáktól mentes életet ad az elnöknek. Azért fizetnek, hogy a legjobbak legyünk a saját területünkön. Nem kérhetem ki a véleményét Valdanonak, Pardezának, Florentinonak, José Ángel Sáncheznek, vagy Galeanonak arról, hogy Antonionak vagy Joaquínnak kellene-e jászania. Itt nem csinálatom meg ezt. Ez az én területem. Ez alapvető. Én a csapattal és a segédedzőkkel dolgozom a pályán. Itt nem fogadok el külső befolyásokat. Más a helyzet, ha a klubot érintő kérdésekről van szó. Amikor vásárolunk, amikor eladunk, amikor fizetünk valamiért, vagy elvetünk egy igazolást, mert túl drága. Ezt megértem és ez normális is." 

Pellegrini beismerte amikor távozott, hogy hibázott, mert nem kommunikált eleget az elnökkel.

"Én nem tudom ez hogy megy az újságoknál, de nálam nagyon fontos, hogy mindig igazolni tudjam valamivel a döntéseimet. Ha Casillas játszik Dudek, vagy Adán helyett, nem mondhatom azt, hogy ez azért van, mert szeretem Iker arcát. Meg kell legyen az indok minden döntésnél, amit el tudok mondani a vezetőknek, ha megkérdezik miért döntöttem így. Egy edzőnek be kell számolnia az intézménynek és képesnek kell lennie válaszolni. A kommunikáció hiánya nálam elképzelhetetlen. Mindig nyitva van az ajtó."

 

Címkék: mourinho

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://wombats.blog.hu/api/trackback/id/tr692266161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása